Micros 9700 sistemi HARİCİ yedeği ; önerilen
yedekleme yazılımları kullanılarak veritabanının yedeklenmesi ile alınır. Yedekleme yazılımı ile konfigürasyon yapılırken ihtiyaç olması durumunda Protel destek ekibi ile temas kurabilirsiniz. Yedekleme periyodu işletme ihtiyaçlarına göre belirlenir, Protel tarafından önerilen periyodları görmek için
tıklayın.
HARİCİ yedekleme dışında ; ZAMANLANMIŞ yedeklerin de yedekleme yazılımı prosedürlerine eklenmesini önermekteyiz. Zamanlanmış yedeklerin sağlıklı alındığı, yani ilgili dizinlerdeki dosyaların güncel olduğu kontrol edilmelidir. Zamanlanmış yedeklerin durduğu dizinler şu şekildedir;
MSSQL 2000 kullanılan sunucularda D:\MSSQL\BACKUP
MSSQL 2005 kullanılan sunucularda D:\MSSQL\MSSQL.1\MSSQL\Backup
ORACLE kullanılan sunucularda D:\BACKUP
Bu dizinler micros 9700 sunucuda bulunur ve işletme konfigürasyonuna göre dizin isimleri farklılık gösterebilir.
İlgili dizinlerde bulunan DATABASE_ISMI_db_200806140200.bak formatındaki dosya isimleri veritabanının belirtilen tarihteki yedeğidir. Dosya isimleri yedek alınan günü ve veritabanını yansıtmaktadır.
Micros 9700 sunucuda bulunan aşağıdaki dizininde harici ortama yedeklenmesi hem logların ve raporların hiçbir zaman kaybolmamasına hem de ihtiyaç olması durumunda sistemin hızlı bir şekilde ayağa kaldırılmasında fayda sağlayacaktır.
D:\MICROS\LES\POS\9700\Archives
D:\MICROS\LES\POS\9700\etc
D:\MICROS\LES\POS\9700\Journals
D:\MICROS\LES\POS\9700\log
D:\MICROS\LES\POS\9700\MC veya ..\FB6
D:\MICROS\LES\POS\9700\Multiboard (Multiboard kullanmıyorsanız bu klasör yoktur.)
D:\MICROS\LES\POS\9700\pos_as
D:\MICROS\LES\POS\9700\reports
D:\MICROS\LES\POS\9700\scripts
D:\MICROS\LES\POS\9700\text
E:\ sürücüsüne kuruluş esnasında kopyalanan Micros CD ve Service Packlerin de bir defaya mahsus olarak yedeklenmesinde fayda vardır.