PREST HARİCİ yedeği ; önerilen
yedekleme yazılımları kullanılarak alınır. Yedekleme yazılımı ile konfigürasyon yapılırken ihtiyaç olması durumunda Protel destek ekibi ile temas kurabilirsiniz. Yedekleme periyodu işletme ihtiyaçlarına göre belirlenir, Protel tarafından önerilen periyodları görmek için
tıklayın.
Zamanlanmış PREST yedeklerin sağlıklı alındığı, yani ilgili dizinlerdeki dosyaların güncel olduğu kontrol edilmeli ve ilgili dizinler harici ortama yedeklenmelidir. PREST “night” işlemi sırasından otomatik yedek alır.Eğer “night” işlemi sırasında “PREST Backup” ekranı çıkmıyor ise yedekleme adımı kontrol edilmelidir. Zamanlanmış yedeklerin durduğu dizinler şu şekildedir;
D:\prest\backup
Bu dizin PREST sunucuda bulunur ve işletme konfigürasyonuna göre dizin isimleri farklılık gösterebilir
PREST sunucuda bulunan aşağıdaki dizininde harici ortama yedeklenmesi hem logların ve raporların hiçbir zaman kaybolmamasına hem de ihtiyaç olması durumunda sistemin hızlı bir şekilde ayağa kaldırılması ihtiyacında fayda sağlayacaktır
D:\prest
D:\pos_sql
D:\ dizinine kuruluş esnasında kopyalanan “PREST CD” klasörünün de bir defaya mahsus olarak yedeklenmesinde fayda vardır.