Micros Simphony sistemi HARİCİ yedeği ; önerilen
yedekleme yazılımları kullanılarak veri tabanının yedeklenmesi ile alınır. Yedekleme yazılımı ile konfigürasyon yapılırken ihtiyaç olması durumunda Protel destek ekibi ile temas kurabilirsiniz. Yedekleme periyodu işletme ihtiyaçlarına göre belirlenir, Protel tarafından önerilen periyodları görmek için
tıklayın.
HARİCİ yedekleme dışında ; ZAMANLANMIŞ yedeklerin de yedekleme yazılımı prosedürlerine eklenmesini önermekteyiz. Zamanlanmış yedeklerin sağlıklı alındığı, yani ilgili dizinlerdeki dosyaların güncel olduğu kontrol edilmelidir. Zamanlanmış yedeklerin durduğu dizinler şu şekildedir;
SQL 2008 kullanılan sunucularda D:\MSSQL\MSSQL10_50.MSSQLSERVER\MSSQL\Backup
ORACLE kullanılan sunucularda D:\EXP_DMP ve D:\BACKUP
Bu dizinler Micros Simphony sunucusunda bulunur ve işletme konfigürasyonuna göre dizin isimleri farklılık gösterebilir.
İlgili dizinlerde bulunan SQL2008 için DATABASE_ISMI_db_backup_ 2015_06_24_000011_7480156.bak formatındaki dosya isimleri, ORACLE için SIMPHONY_DB_DATATPUMP.DMP formatındaki dosya isimleri veri tabanının belirtilen tarihteki yedeğidir. Dosya isimleri yedek alınan günü ve veri tabanını yansıtmaktadır.
Micros Simphony sunucusunda bulunan aşağıdaki dizininde harici ortama yedeklenmesi kullanılan 3rd Party yazılım dosyalarının hiçbir zaman kaybolmamasına hem de ihtiyaç olması durumunda sistemin hızlı bir şekilde geri dönülmesine fayda sağlayacaktır.
D:\MICROS\Custom
D:\MyInsight\Org\10001
D:\Setup veya E:\Setup sürücüsüne kuruluş esnasında kopyalanan Micros iso ve Service Packlerin de bir defaya mahsus olarak yedeklenmesinde fayda vardır.